Przedstawienie liczby Pi – rys historyczny, ciekawostki. Prezentacja multimedialna z komentarzem.
Konkurencja I Praktyczne wyznaczenie wartości liczby Pi. Podział każdej klasy na trzy podgrupy. Wykonanie odpowiednich pomiarów i wyznaczenie stosunku obwodu koła ( koło rowerowe, hulahop, talerz) do jego średnicy z dokładnością do 5. miejsca po przecinku.. Wyniki zbierają nauczyciele i oceniają dokładność rachunków.
Konkurencja II „ Znajdź wyraz z ᴨ”. W grupie klasowej uczniowie w określonym czasie zapisują na kartkach jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się sylabą pi – . Odczytanie wyników pracy. Nauczyciele zbierają kartki z wyrazami i sumują zapisane wyrazy.
Przerwa na poczęstunek słodkościami z Pi (piernik, pieguski, szarlotka – apple pie)
Konkurencja III „Zagadki logiczne”. Każda klasa otrzymuje 6 zagadek do rozwiązania z poleceniem podziału pracy wewnątrz grupy ze względu na ograniczenie czasem. Rozwiązania zbierają nauczyciele w celu oceny.
Polscy matematycy. Uczniowie zostają zapoznani po kolei z nazwiskami polskich matematykach (Banach, Borsuk, Steinhaus, Ulam, Rejewski). W podgrupach, wykorzystując internet mają wybrać ciekawe informacje na temat każdego z nich i podzielić się nimi z pozostałymi.
Ogłoszenie zwycięzców konkurencji. Rozdanie nagród – gadżety z logo szkoły i liczbą Pi.